pomieszczeniu znajdował się kominek i piec wykonany z tłoczonych kafli. Po I wojnie światowej usunięto w znacznej częsci trofea myśliwskie. Na ścianach wisiały cztery sztychy o tematyce myśliwskiej z przełomu XVIII i XIX wieku. Na dywanie przed kominkiem stała kanapa i fotele pokryte ciemnozieloną skórą. Bliżej pieca znajdowały sią meble nowsze. Na prawo od Hall'u znajdowała się klatka schodowa a na lewo wejście do pokoju o dwóch oknach. Pokoj ten był przeznaczony dla pani domu Marii z ks. Sapiehów Maurycowej hr. Zamoyskiej (1884-1969). Pokój ten był umeblowany meblami w stylu Ludwika XVI. Pozatym barokowe francuskie biurko damskie a na ścianach wisiały dwa pastelowe portrety młodych Sapiehow. Pastele pochodziły ze szkoły Louis Marteau. Od strony ogrodu (od północy) znajdował się duży prostokątny salon nazywany "duży". Wejście do niego prowadziło z Hall'u. Podłoga salonu wykonana była z kilku gatunków drewna z deseniami od jasnego do ciemniejszego. W salonie tym znajdowały się dwa piece ceglane, tynkowane i pobielone. Piece zwienczały orły wykonane z gipsu. Salon oświetlał francuski kryształowy pająk zawieszony na suficie. Salon umeblowany był kanapą i fotelami w stylu ludwika XIII, dwama szafkami chinskimi z laki, wanna rzymska wykonana z czarnego marmuru słuząca jako donica kwiatowa i inne mniejsze meble. Na podłodze leżał dywan z herbami jelita i pilawą ( Zamoyskich i Sapiehów). Na ścianach wisiały cztery duże portrety przedstawiające : Tomasza Zamoyskiego (1594-1638) II ordynat , jego żonę Katarzynę Ostrogską (zm. 1642) , Marcina Zamoyskiego IV ordynat (1637-1689) i jego żonę Annę Glińską (zm. 1704). Na lewo od "dużego" salonu znajdowało się pomieszczenie zwane salonem "mniejszym". Salon "mniejszy" był podobny wystrojem do "dużego" z tym, ze zamiast drugiego pieca znajdował się tu kominek wykonany z dwóch gatunków marmuru, rózowego i siwego. żyrandol był wykonany w stylu empirowym. W pobliżu kominka stały fotele angielskie oraz komplet krzeseł i fotelików w stylu Chippendale oraz stół angielski. Ponadto znajdowały się tam: czarny fortepian oraz biurko w stylu Ludwika XVI dekorowane brązami i pokryte skórą, była to własność Andrzeja Zamoyskiego (1716-1792). W salonie tym wisiało wiele portretów m/n Anieli z Zamoyskich Rembielińskiej autorstwa Winterhaltera, Anieli Sapieżanki malowanego przez Greuze'a, Zofii z Czartoryskich St. Zamoyskiej, sztych autorstwa Isabeya oraz portret Jana Zamoyskiego z XIX wieku. Ponadto obrazy pędzla Juliusza Kossaka oraz Al. Orłowskiego. Z salonu tego wchodziło się do pokoju bilardowego. W pokoju tym znajdował się stół bilardowy oraz dwie sekretery francuskie wykonane z drzewa różanego, biurko angielskie oraz instrument skomponowany z talerzy szklanych w oprawie mahoniowej. Stała tu także szafa biblioteczna z księgozbiorem podręcznym. Na scianach wisiały dwa pejzaże pędzli malarzy włoskich. Za tym pokojem, już w pawilonie, miescił się pokój mieszkalny ordynata Maurycego Zamoyskiego z meblami i biurkiem angielskim. Na scianie wisiał portret Tomasza Zamoyskiego (1832-1889). Obok po prawej stronie salonu "dużego" usytuowany był dwuokienny pokój,który służył jako jadalnia. Brak tam było kominka. U sufitu wisiał mosiężny barokowy żyrandol, zakupiony we Francji po ślubie Maurycego Zamoyskiego. Na środku pokoju stał duży stół z krzesłami angielskimi wykonanymi z ciemnego mahoniu, duża osiemnastowieczna szafa w stylu gdańskim oraz długi bufet angielski i niewielką szafką. Sciany zdobiły portrety Klemensa Zamoyskiego w młodym wieku, pędzla malarza francuskiego, oraz Jakuba Zamoyskiego. Dekorację jadalni uzupełniał obraz S. Della Belli "Wjazd Ossolińskiego do Rzymu" ( obecnie na Wawelu ). Na ścianach wisiały także talerze porcelanowe polskich manufaktur porcelany z Korca, Baranówki i Tomaszowa Ponadto znajdowały się tu porcelanowe zastawy stołowe z różnych manufaktór porcelany w Europie m. innymi z Królewskiej Manufaktury Porcelany w Kopenhadze.Do pokoju jadalnego przylegał pokój "Kredensowy" mieszczący się w części ryzalitowej. |